A japán vadász, német szívvel

Kawasaki Ki-60

1:72, RS Models No.92029 (2007)
Pintér György - Múzeumi krimik A Kawasaki Ki-60-ast Takeo Doi és Shin Owada tervezte a japán légierő kérésére, mely szerint az elfogó vadászgépet nehéz fegyverzettel kell felszerelni, valamint a repülőgép erőforrásául a német DB-601 licensze alapján gyártott Ha-40 motort kell alkalmazni. A repülőgépnek képesnek kell lennie nagy sebesség elérésére, gyors emelkedésre, mindezt gépágyúkkal a fedélzeten.

Az első prototípus 1941 márciusán szállt fel, importált DB-601 motorjával, két Ha-103 (12,7 mm) és két MG-151 Mauser (20 mm) gépágyúval a fedélzetén.

Ezt a későbbiekben további 2 módosított prototípus követte, de ezek egyike sem érte el a tervezett végsebességet, valamint az emelkedési értékeket. A kudarcok hatására a fejlesztést végül abbahagyták, és a két mérnök nekilátott a könyebb Ki-61 tervezéséhez.

A makett

Az RS Models cég termékeihez korábban még nem volt szerencsém, így, kíváncsian nyitottam ki a makett dobozát, mikor megkaptam.
Az alkatrészek számán elsőre picit meglepődtem, hiszen mindössze 31 (+2) műanyag alkatrész található a dobozban, azonban az összeállítási útmutató lapjai közül kícsúszott egy apró zacskó, amely a matricákat, a 2 darab átlátszó műanyag alkatrészt, valamint egy szép darab fotómaratást tartalmazott.

A fotómaratást az Eduard készítette, a 2007-es technológiájuknak megfelelően, előre festve. Ezen a lapon találhatóak a futóakna takarólemezei, a pilótafülke műszerei és az egyéb apró alkatrészek. Összesen 35 db alkatrész található a maratáson, mely így már egész részetes makett készítését teszi lehetővé.

A műanyag alkatrészek barnás árnyalatúak (mint az újabb cseh maketteknél általában), a felületi kidolgozás nagyon szép, a panelvonalak hajszálvékonyak. Sorja csak elvétve fordul elő, azonban az öntéstechnológia miatt rengeteg kiálló tüske található az alkatrészeken, amit macerás lesz eltávolítani. Viszont a jó a rosszban, hogy ennek eredményeként nem találtam semmilyen beszívódást az alkatrészeken, ami véleményem szerint nagy szó.

Az összeállítási útmutató hagy némi kívánnivalót maga után, az egész útmutató ráfért egy darab A4-es lapra, nagyon egyszerű rajzokkal, az alkatrészek festékkódjainak megjelölése nélkül. A matricák két különböző festésű gép elkészítését teszik lehetővé, melyek ábrái a doboz alján találhatóak, Gunze és Agama festékkódokkal.

Összegzés

A makett kellemes benyomást tett rám - egyszerűsége ellenére -, azonban a kezdőknek nem ajánlanám a maratás és a hiányos útmutató miatt, a japán repülőgépek kedvelőinek viszont kötelező darab!

A bemutatott makettet a Szikla-Főnix Kft. bocsátotta rendelkezésünkre, köszönjük!
Dobozkép
Dobozkép
Doboz 2
Doboz 2
Doboz 3
Doboz 3
A doboz tartalma
A doboz tartalma
Alkatrészek
Alkatrészek
törzsfél
törzsfél
A szárny alja
A szárny alja
Törzsfél 2
Törzsfél 2
Alkatrészek 2
Alkatrészek 2
Alkatrészek 3
Alkatrészek 3
Alkatrészek 4
Alkatrészek 4
Törzsfél belülről
Törzsfél belülrő…
Törzsfél belülről 2
Törzsfél belülrő…
Alkatrészek 5
Alkatrészek 5
Alkatrészek 6
Alkatrészek 6
Fotómaratás
Fotómaratás
Fotómaratás 2
Fotómaratás 2
Kabintető
Kabintet
Kabintető és maratás
Kabintető és marat…
Útmutató 1. oldal
Útmutató 1. oldal
Útmutató 2.oldal
Útmutató 2.oldal
Útmutató 3. oldal
Útmutató 3. oldal
Útmutató 4. oldal
Útmutató 4. oldal
Matricák
Matricák
2008.06.19.
RaPe
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
hofi
2008.06.20. 09:07:01
Érdekes egy cég ez is :) Nekem egy korábbi makettjük van meg (Avia FL.3), ott még festetlen a maratás, viszont sokkal jobb az útmutató.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció